Ha azt szeretnéd, hogy a weboldalad több ügyfelet hozzon, ennek feltétele az, hogy a Google keresőben minél előrébb (az első oldalon) jelenjen meg. Ráadásul ezt olyan szavakra tegye, ami a te terméked és szolgáltatásod.
Ennek leggazdaságosabb megoldása a keresőoptimalizálás vagy SEO.
Ez ma már az online marketingen belül egy különálló szakág, amit szakértők végeznek és egy folyamatos munkával elérik, hogy a weboldal minél előrébb kerüljön a Google keresőben (minél hamarabb legalább az első oldalon legyen).
1. Egy weboldalra leggyakrabban Google keresések útján találnak rá
Ha a weboldalunkat megtalálják az emberek a Googleben az egy vállalkozás javára fog válni amihez minőségi keresőoptimalizálásra és jó minőségű weboldalra van szükség.
Egy jól végrehajtott SEO-val szinte „ingyen” juthatunk potenciális vásárlókhoz a célközönségünkből úgy, hogy számunkra releváns kulcsszavakra(kereső kifejezésekre) előkelő helyen lesz megtalálható weboldalunk a Google keresőben.
2. A SEO növeli a bizalmat és a hitelességet.
Egy jól kereső-optimalizált oldal növeli a hitelességet azzal, hogy a vállalkozásod weboldalára találnak rá a potenciális ügyfelek ha valamilyen problémára vagy termékre keresnek rá.
3. A keresőoptimalizálás relatívan olcsó.
Más eszközökhöz képest és a megtérülése figyelemre méltó. Egy jó tartalom: például egy jól megírt blogposzt akár évek után is hozhatják automatikusan a potenciális vevőket a weboldaladra.
4. Egy hosszútávú stratégia
Egy jól elvégzett SEO-nak a legnagyobb előnye, hogy több éven át tartó lesz a hatása ellenben a fizetett hirdetésekkel ami csak addig biztosítsa az elsőbbséget amíg fizetünk.
Vagyis egy minőségi SEO végrehajtása egy vállalkozás weboldalán mindig előnyös lesz márka és marketing szempontok alapján is.