A weboldalnál – mint minden egyéb marketing eszköznél is – az a legfontosabb, hogy meglegyen a helye a cég értékesítési stratégiájában. Mindenképpen érdemes megfogalmazni a weboldal célját, de a legjobb, ha le is írjuk.
Fontos, hogy a weboldal mind kommunikációban, mind tartalomban a célcsoport igényeinek feleljen meg.
Technikai szempontból több követelmény is van. Manapság egy modern weboldal ezeknek meg kell, hogy feleljen. A minimum követelmény a reszponzivitás, ami ezt jelenti, hogy a weboldal igazodni tud a képernyőhöz: legyen az asztali gép, mobiltelefon vagy tablet. A reszponzív oldal jól látható, jól értelmezhető és olvasható. A következő fontos technikai követelmény a gyorsaság. Ez azért fontos, mert lassú oldal esetén a látogató nagy eséllyel el fogja hagyni az oldalt. Ezen kívül fontos még az átláthatóság. A legtöbb esetben nem érdemes eltérni a nagy weboldalak által használt felépítéstől. A látogatók ugyanis könnyebben eligazodnak a weboldalon, ha ismerik a struktúráját.
A weboldalnak illeszkednie kell a cég arculatához. Fontos, hogy szín- és formahasználatban legyen egységesség, legyen szó a weboldalunkról, a névjegykártyánkról vagy más felületről. A design legyen modern. Mint minden másban is, a weboldal designban is vannak trendek. Ezért egyből látszódik, ha az oldal több évvel ezelőtt lett elkészítve. Miért fontos ez? Ha egy cég azt szeretné kommunikálni, hogy modern, innovatív, halad a korral – akkor egy elavult weboldal designnal nem lesz hiteles. 3-4 évente érdemes korszerűsíteni a weboldalt.
A weboldallal kapcsolatban vannak jogi követelmények, amelyeknek meg kell felelni. Ugyanúgy, mint egy üzletnél szükség van vásárlók könyvére (különben megbüntetnek). Több ilyen követelmény is létezik, és ha nem teljesülnek, fennáll a büntetés kockázata.
Ebben videóban felvázoljuk, hogy mi a legfontosabb a weboldalnál, például: stratégia, tartalom, technikai megvalósítások, design és jogi szabályozások.