A webáruház nagyon divatos lett. Éppen ezért sokan eljátsszanak a gondolattal, hogy nekik is legyen egy webáruházuk. Kinek ajánljuk az online áruházat, és kiknek valószínűleg nem lesz kifizetődő?
Ha még nincsen értékesítésed, és webáruházzal akarsz indítani – nagy eséllyel nehezebb dolgod lesz, mint gondoltad. Ha nincs egy vevőköröd, akik megbíznak benned és szívesen vásárolnak tőled, akkor át kell gondolnod, hogyan fogsz vevőket terelni a webáruházadba.
Akiknek szinte kötelező a webáruház: akiknek van már fizikai üzletük vagy valamilyen módon már értékesítenek. Nekik egy nagyon jó lehetőséget jelent a webáruház: forgalmat növel és biztosítékként szolgál esetleges lezárások esetén. Számukra a marketing költségei alacsonyabbak lesznek. Miért fontos ez?
Gyakori tévhit, hogy a legnagyobb pénzkiadással a webáruház létrehozása jár. Ha elkészült a webshop, ott még nem áll meg a munka. Az online felület nem fog ugyanis magától pénzt termelni – valahogyan vevőket kell oda terelni. Ezért is fontos, hogy mindig számoljunk a webáruház marketing költségeivel. Ezek a költségek nagyságrendekkel alacsonyabbak azoknál, akik már rendelkeznek egy vevőkörrel. Könnyebb ugyanis a meglévő vevők segítségével felépíteni a webáruház látogatói bázisát.
Mielőtt elindítanád a webáruházadat, vedd tehát figyelembe a meglévő vásárlói bázisodat és a marketing költségeit.
Senki ne ijedjen meg attól, hogy a webáruház nem olyan álomszerűen egyszerű, mint azt elsőre gondoltuk. Ez csupán azt jelenti, hogy tudatosan fel kell készülni, oda kell figyelni. Ez esetben a webáruház olyan jól működhet, mint bármilyen más üzlet. Sőt, kifejezetten könnyen, kényelmesen lehet működtetni.
Amivel mindenképpen számolni kell: a vevők pénzbe fognak kerülni. Mindig figyeljünk arra, hogy a reklámköltségek igazodjanak a bevételekhez.
Készülj fel, hogy az első vásárlás lehet, hogy mínuszos lesz. Eleinte előfordulhat, hogy többe fog kerülni a vevő megszerzése, mint az általa elért nyereségünk. Ezzel sincs gond, ha tudatosan kezeljük.
A nyereségnövelés szempontjából elengedhetetlen, hogy a webáruházban legyenek kosárértéket növelő rendszerek. Kövessük nyomon az ügyfelünket, és ösztönözzük újabb és újabb vásárlásra. Különböző webáruházaknál eltérő módszerekkel lehet ezt megvalósítani: hírlevél, applikáció, kuponok stb. Ha sikerrel járunk, a második, harmadik vásárlásnál egyre inkább kifizetődőek lesznek a reklámköltségek. Így már nyereséget tudunk termelni.
Ha megoldható, akkor érdemes havidíjas rendszert kialakítani. Próbáljuk meggyőzni az ügyfeleket arról, hogy bizonyos termékeket rendszeresen, automatikusan rendeljenek. Léteznek kiváló rendszerek, amelyek bizonyos időközönként leveszik a számláról az összeget. Mi pedig folyamatosan küldjük a vásárlónak a terméket. Ez a havi vitaminadagtól kezdve a zokniig, alsónadrágig lehet bármi, amit rendszeresen használni kell, és elhasználódik. Keressünk olyan terméket, amelyet fix időközönként újra kell vásárolni, legyen az akár borotvapenge vagy kozmetikum. Az előfizetéses, automatizált rendszerek segítenek abban, hogy minél rentábilisabb legyen az üzletünk.
Összegzésképen: indítás előtt alaposan gondoljuk át a webáruház szerkezetét és működését, rendszerben gondolkozzunk, és lehetőség szerint hozzunk létre automatizált rendszert. Ha ezeket észben tartjuk, gyakorlatilag egy pénztermelő gépet tudunk létrehozni.
Ebben videóban felvázoljuk, hogy mi a legfontosabb egy weboldalnál, például: stratégia, tartalom, technikai megvalósítások, design és jogi szabályozások.