A webáruház indítása összetett feladat, és gyakran már az elején felmerül az egyik legfontosabb kérdés:
„Milyen webshop rendszert válasszak?”
Ebben a bejegyzésben segítünk átlátni az alapvető lehetőségeket és megosztjuk tapasztalatainkat a leggyakrabban használt rendszerekről. Fontos megjegyezni: bár ez egy részletes összefoglaló, a téma komplexitása miatt nem lehet teljes körű. Ha kérdéseid maradnak, írd fel őket – a személyes konzultáción szívesen válaszolunk rájuk!
Egyedi fejlesztésű webáruházat akkor érdemes választani, ha:
valóban speciális igényeid vannak,
és ezekre a bérelhető rendszerek nem adnak kielégítő megoldást, még kompromisszumokkal sem.
Előnyei:
teljesen testreszabható funkciók,
egyedi működés, amit máshol nem kapsz meg.
Hátrányai viszont komolyak:
magas fejlesztési költség,
hosszú fejlesztési idő,
a módosítások nehézkesek és költségesek lehetnek,
erős függőség alakulhat ki a fejlesztő csapattal – ha ők eltűnnek, a rendszer továbbfejlesztése gyakran problémás.
Sajnos láttunk már példát arra, hogy ebből visszaélés is lett: az ügyfél „csapdába” került a saját rendszerében.
Mi két rendszerrel dolgozunk rendszeresen:
UNAS
Shoprenter
Nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy az egyik jobb a másiknál – mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai, és mindig az adott vállalkozás céljai, termékköre és stratégiája alapján döntjük el, melyik illik hozzá jobban.
Sokan hallottak már a WordPress alapú WooCommerce rendszerről. Ez valóban egy rugalmas megoldás, de:
nagyobb termékszám esetén instabillá válhat,
gyakori frissítést és karbantartást igényel,
biztonsági szempontból is érzékenyebb.
Ezért komolyabb, több ezer terméket kezelő webshophoz nem szoktuk javasolni, de bizonyos esetekben – például induló vállalkozásnál vagy speciális funkcióknál – jó választás lehet.
A technikai alapokon túl számos más tényező is befolyásolja egy webshop sikerét – íme néhány kulcspont, amiről nem érdemes megfeledkezni:
Alacsony kosárérték esetén különösen fontos a szállítási költség optimalizálása – senki sem szeret többet fizetni a szállításért, mint magáért a termékért.
Számolj azzal, hogy a termékfeltöltés gyakran többe kerül, mint maga a webshop – főleg sok termék esetén!
Csomagolási költségek és időráfordítás – ezeket is kalkuláld az árba!
Jogszabályi megfelelés: egy webáruháznak komoly adatvédelmi és fogyasztóvédelmi követelményeknek kell megfelelnie – nálunk jogászi háttértámogatás is elérhető.
Kosárérték-növelő ajánlatok és visszatérő vásárlók kezelése – ezek kiemelt fontosságúak hosszú távon.
Konkurenciafigyelés – a vevőid összehasonlítanak. Legyél te is naprakész!
Marketing nélkül nincs forgalom! Ha nem költesz a webshopod hirdetésére, organikus forgalomból csak ritkán fog működni. Ebben is tudunk segíteni.
A megfelelő webshop rendszer kiválasztása az első kulcslépés a siker felé.
Ha hosszú távra tervezel, és valóban működő, értékesítést hozó webáruházat szeretnél, akkor nemcsak technikai, hanem stratégiai döntéseket is meg kell hoznod.
Mi ebben segítünk – nemcsak fejlesztésben, hanem tervezésben, marketingben és jogi háttérben is.
Ha elindulnál, vagy már futó webshopodat szeretnéd fejleszteni, keress minket bizalommal!