Webáruház indítása: bérelhető vagy egyedi rendszer? Melyik éri meg jobban?

A webáruház indítása összetett feladat, és gyakran már az elején felmerül az egyik legfontosabb kérdés:
„Milyen webshop rendszert válasszak?”

Ebben a bejegyzésben segítünk átlátni az alapvető lehetőségeket és megosztjuk tapasztalatainkat a leggyakrabban használt rendszerekről. Fontos megjegyezni: bár ez egy részletes összefoglaló, a téma komplexitása miatt nem lehet teljes körű. Ha kérdéseid maradnak, írd fel őket – a személyes konzultáción szívesen válaszolunk rájuk!

Egyedi webshop fejlesztés – csak nagyon indokolt esetben

Egyedi fejlesztésű webáruházat akkor érdemes választani, ha:

  • valóban speciális igényeid vannak,

  • és ezekre a bérelhető rendszerek nem adnak kielégítő megoldást, még kompromisszumokkal sem.

Előnyei:

  • teljesen testreszabható funkciók,

  • egyedi működés, amit máshol nem kapsz meg.

Hátrányai viszont komolyak:

  • magas fejlesztési költség,

  • hosszú fejlesztési idő,

  • a módosítások nehézkesek és költségesek lehetnek,

  • erős függőség alakulhat ki a fejlesztő csapattal – ha ők eltűnnek, a rendszer továbbfejlesztése gyakran problémás.

Sajnos láttunk már példát arra, hogy ebből visszaélés is lett: az ügyfél „csapdába” került a saját rendszerében.

 

Bérelhető webshop rendszerek – gyors indulás, alacsonyabb költségek

Mi két rendszerrel dolgozunk rendszeresen:

  • UNAS

  • Shoprenter

Nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy az egyik jobb a másiknál – mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai, és mindig az adott vállalkozás céljai, termékköre és stratégiája alapján döntjük el, melyik illik hozzá jobban.

 

És mi a helyzet a WordPress + WooCommerce megoldással?

Sokan hallottak már a WordPress alapú WooCommerce rendszerről. Ez valóban egy rugalmas megoldás, de:

  • nagyobb termékszám esetén instabillá válhat,

  • gyakori frissítést és karbantartást igényel,

  • biztonsági szempontból is érzékenyebb.

Ezért komolyabb, több ezer terméket kezelő webshophoz nem szoktuk javasolni, de bizonyos esetekben – például induló vállalkozásnál vagy speciális funkcióknál – jó választás lehet.

 

Mire figyelj még webáruház indításakor?

A technikai alapokon túl számos más tényező is befolyásolja egy webshop sikerét – íme néhány kulcspont, amiről nem érdemes megfeledkezni:

  • Alacsony kosárérték esetén különösen fontos a szállítási költség optimalizálása – senki sem szeret többet fizetni a szállításért, mint magáért a termékért.

  • Számolj azzal, hogy a termékfeltöltés gyakran többe kerül, mint maga a webshop – főleg sok termék esetén!

  • Csomagolási költségek és időráfordítás – ezeket is kalkuláld az árba!

  • Jogszabályi megfelelés: egy webáruháznak komoly adatvédelmi és fogyasztóvédelmi követelményeknek kell megfelelnie – nálunk jogászi háttértámogatás is elérhető.

  • Kosárérték-növelő ajánlatok és visszatérő vásárlók kezelése – ezek kiemelt fontosságúak hosszú távon.

  • Konkurenciafigyelés – a vevőid összehasonlítanak. Legyél te is naprakész!

  • Marketing nélkül nincs forgalom! Ha nem költesz a webshopod hirdetésére, organikus forgalomból csak ritkán fog működni. Ebben is tudunk segíteni.

 

Összefoglalás

A megfelelő webshop rendszer kiválasztása az első kulcslépés a siker felé.
Ha hosszú távra tervezel, és valóban működő, értékesítést hozó webáruházat szeretnél, akkor nemcsak technikai, hanem stratégiai döntéseket is meg kell hoznod.

Mi ebben segítünk – nemcsak fejlesztésben, hanem tervezésben, marketingben és jogi háttérben is.
Ha elindulnál, vagy már futó webshopodat szeretnéd fejleszteni, keress minket bizalommal!